Το μοναδικό εμπορικό κανάλι που δείχνει να αναπτύσσεται κόντρα στην ύφεση, είναι, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία, εκείνο των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Αν και στην Ελλάδα η δραστηριότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκεται στα σπάργανα, εν τούτοις αποδεικνύεται εξαιρετικά δυναμική με αύξηση τζίρου κατά 30% το 2011.
Ο συνολικός τζίρος αυτής της αγοράς επιμερίζεται σε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών και ανήλθε την περασμένη χρονιά στο 1,7 δισ. ευρώ. Μάλιστα η μεσοπρόθεσμη πρόβλεψη κάνει λόγο για περαιτέρω αύξηση έως τα 5 δισ. ευρώ την προσεχή τριετία.
Μέχρι πρότινος, οι συναλλαγές αφορούσαν κυρίως εμπορικά ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού, ωστόσο σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν Eltrun του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τα 2/3 των ηλεκτρονικών αγορών πραγματοποιούνται πλέον σε ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Οι περισσότερες αφορούν σε ηλεκτρονικά προϊόντα και μικροσυσκευές, ωστόσο καταγράφεται ραγδαία ανάπτυξη στον τομέα της ένδυσης αλλά και της αγοράς τουριστικών υπηρεσιών.
Η τάση υποστηρίζεται ήδη από τις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, ενώ για κάποιες το ηλεκτρονικό κατάστημα αποτελεί σημαντικό ατού και για τις business to business συναλλαγές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου